Insight
Blue Monday is de meest deprimerende dag van het jaar. Hoe mooi kan het zijn om op Blue Monday lekker naar een mooie vakantiebestemming te vertrekken? Weg van de dagelijkse sleur en het grauwe, koude weer in Nederland…
Concept
Vier Blue Monday!
Kick-Off
Iedereen die geabonneerd is op de nieuwsbrief van KLM krijgt alvast een tipje van de sluier via de mail over Blue Monday. De actie wordt afgetrapt door KLM, want zij stellen als eerst de blauwe profielfoto in op hun Facebook likepage. Daar hebben zij meer dan 10.000.000 volgers, wat een erg groot bereik heeft om de actie meer lading te geven.
Mechaniek
Het is een landingspage waarop twee livestreams worden uitgezonden. Links is de bestemming waar jij je bevindt en rechts jouw favoriete vakantiebestemming. Uploadt een selfie waarin je in vakantiesferen lijkt te verkeren. Na het uploaden pas je de blue filter toe, om kenbaar te maken dat jij meedoet aan de actie. Tot slot stel je jouw profielfoto in op Facebook, Twitter of Instagram. Hoe meer kanalen je je foto hebt ingesteld, des te groter de kans dat jij een ticket wint.
15 augustus 2015
Concept
No Comments