Briefing
Bedenk een concept voor een Hollandse lekkernij en zet deze in de markt.
Insight
Ik koos ervoor om de schuimblokken van Haribo opnieuw in de markt te brengen als een energiereep. Om deze allure mee te geven, besloot ik geheel in de Amerikaanse look-and-feel vorm te geven. Het doel van dit product is om iedereen die aan sport/beweging doet, net even dat beetje extra te geven. Beter presteren op cruciale momenten. Ik koos ervoor om de associatie te maken met de 3 populairste Amerikaanse sporten en qua copywriting voor een confronterende, maar toch humoristsche aanpak. Je wordt aangesproken als beginner, maar door het bevel ‘eat this’ raak je ervan overtuigd dat je je een professional zal voelen op cruciale momenten. Quick-a-Brick heeft zijn naam te danken aan de letterlijke vertaling van de interactie, oftewel: snel een schuimblokje eten. Door de hoge concentratie aan Dextrose in de schuimblokken krijg je een boost.
Concept
Usefull when it’s crucial.
1 februari 2013
Design