MWUA | N=5 Premiums: Monuta
nis5,n=5,premium,premiums,monuta
22602
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-22602,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

Monuta: Graf Actie

Briefing
Bedenk meerdere premiums voor een of meerdere klanten van reclamebureau N=5.


Insight
Jongeren laten praten en bezig te laten zijn met de dood.


Concept

Ontwerp je eigen kist met de kist-generator!


Mechaniek
Bij Monuta kon je zelf al je uitvaart regelen, maar zelf je kist ontwerpen? Dat was tot dusver nog niet mogelijk. Vanaf nu kan dat wel, want Monuta heeft nu een kist-generator! Geheel naar eigen stijl bepaal jij hoe je kist eruit moet komen te zien! Of je nou alles in tijgerprint wilt, of een knalroze kist, niets is te gek. Wij willen dat je werkelijk geheel naar eigen wens en smaak het leven uitstapt. Ieder ontwerp van een kist wordt door Monuta op Instagram gezet onder de naam #GRAFACTIE. De eerste tien jongeren die te zijner tijd komen te overlijden worden begraven in hun zelf ontworpen kist. Het effect van dit gewaagde idee van Monuta moet ervoor zorgen dat veel jongeren het gaan hebben over deze actie en uiteindelijk over de dood en hun eigen keuzes. Over een aantal jaar zal Monuta weer in het nieuws verschijnen, wanneer er voor het eerst iemand begraven wordt in zijn eigen kist. Zo blijft er over deze actie gesproken worden, ook door de jongeren van de toekomst. Dit concept heb ik samen met Marieke van der Woude bedacht.

Date

9 maart 2015

Category

Concept

No Comments

Post a Comment