Briefing
Bedenk een corporate identity voor het Eddie The Eagle Museum.
Insight
Het Eddie The Eagle Museum is een museum in Amsterdam dat exposities geeft van werk dat verboden is in reguliere musea of werk wat normaal gesproken niet museum-waardig wordt bevonden door kunstenaars. Een slim initiatief, maar het museum was nog zoekende naar een unieke huisstijl waardoor het zich volledig kon onderscheiden van reguliere musea. Ik begon met het bedenken en het creëren van een typeface. Deze is dan ook gebaseerd op een element van de persoon waar het museum naar vernoemd is: Eddie ‘The Eagle’ Edwards. De Engelsman was een amateuristische schansspringer die de slechtste sprong ooit in de geschiedenis heeft gemaakt van het schansspringen. Maar ondanks dat liet hij zich niet uit het veld slaan en liet hij anderen inzien dat het niet erg is om te falen en dat falen je zelfs allure kan geven. De man droeg altijd een grote piloten zonnebril wat een typerende kenmerk was van hem. Dit is uiteindelijk de basis geworden van mijn bedachte typeface. Alle letters bestaan uit stukken van zijn zonnebril. Een bijzonder kenmerk van het logo voor het museum is dat het altijd begint met een ‘E’ en je het zonder moeite in één keer kan lezen.
Concept
It’s all about Eddie.
Mechaniek
Een stationary, maar ook exhibitioneell werk voor outdoor.
12 december 2012
Design