MWUA | Blue Ribbon: Aim For The Fly
blue,ribbon,aim,for,the,fly
22642
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-22642,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

Blue Ribbon: Aim For The Fly

 

Aanleiding
Blue Ribbon wil meer bekendheid, meer steun krijgen en groter worden. Jong en oud moet op de hoogte zijn van prostaatkanker en de gevolgen hiervan.

 

Briefing
Ontwikkel een concept waarmee de aandacht wordt gevestigd op de bewustwording van prostaatkanker en hoe je deze kan steunen. Werk dit concept uit in verschillende middelen, waaronder een video van 20”-30”.

 

Doelstelling
Het primaire doel: bewustwording creëren, het secundaire doel: tot doneren over laten gaan.

 

Doelgroep
De focus ligt primair op jongeren (tussen 18–35 jaar) en secundair op mannen en vrouwen (tussen 35–50 jaar). Het doel is dat de doelgroep zich op tijd bewust wordt van de symptomen en de gevolgen van prostaatkanker, waardoor zij er zo snel mogelijk bij kunnen zijn. Prostaatkanker wordt hierdoor een bespreekbaar onderwerp. Daarbij zijn zij als influencers belangrijk in de familie.

 

Insights
Heel veel mensen zijn zich niet bewust van het feit dat prostaatkanker 1 van de meest voorkomende kankersoorten is. Ook is prostaatkanker een onderwerp dat vaak vermeden wordt, mannen schamen zich om erover te praten. Vele mensen kennen Blue Ribbon niet, of zij associëren Blue Ribbon met Pink Ribbon. Uit onderzoek blijkt dat het koppelen van een goed doel aan een product het beste werkt om mensen te laten doneren. ‘De voor wat, hoort wat’ insteek.

 

Concept
Aim For The Fly

 

Rationale
Blue Ribbon ontwikkelde ooit de plasvliegtest om zelf te kunnen ontdekken hoe jij ervoor staat. Wij richten ons op iedereen die nog niet bekend is met prostaatkanker, om het zo vroeg mogelijk te ontdekken en het te kunnen voorkomen. Het richten op de vlieg staat centraal in de campagne. Aim For The Fly. Richt je op de vlieg. Richt je op het bewust worden en het herkennen van de symptomen van prostaatkanker. Richt je op het gezond blijven van jezelf, je partner en/of je familie.

 

Mechaniek
We splitsten de campagne op in twee delen: ‘Bewustwording’ (PR en Social Media) en ‘Activatie’ (Banners en Verkoop).

Date

6 oktober 2016

Category

Concept