MWUA | Bavaria 'Unkown'
bavaria,unknown
22459
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-22459,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive
 

Bavaria: Unkown

Introductie
Bedenk een activatie voor Bavaria dat plaatsvindt tijdens een Nederlands festival.


Insight

Bavaria is een trots merk, wat van origine uit het zuiden van het land komt. Het kompas uit het logo wijst ook naar het zuiden; de oorsprong van het biermerk. Om precies te zijn, is Bavaria ontstaan in Lieshout, te Brabant. De provincie staat mede bekend om zijnbruine cafe’s en jaarlijkse carnavalsfestijn. Zo kwam het concept ‘Oost, West, Zuid best’ tot stand samen met Roosmarijn Hesse.

 

Concept
Oost, West, Zuid best.

 

Mechaniek


Entree

De bezoekers van het festival Lowlands krijgen bij binnenkomst een ketting. De voorkant is een echt werkend kompas. Op de achterkant vind de bezoeker een opener, om de eigen meegebrachte bierflesjes op de camping te kunnen openen. Er wordt verder niets uitgelegd aan de bezoekers.

 

Navigeren naar het zuiden
De bezoekers zien dat het kompas alleen naar het zuiden coördineert. Dit symboliseert Bavaria, want het merk ontstond ooit in het zuiden van Nederland en exploiteert ook vanuit hier. Hij/zij dient naar het zuidelijkste punt van het festival te navigeren en treft uiteindelijk een blauwe, houten festival keet. Deze vind je niet op de plattegrond van het festival.

 

Lekker keten bij Ria
Eenmaal binnen, tref je blauwe pruiken, pakjes Bavaria spelkaarten en kunnen bezoekers bij de bar alle smaken bier bestellen die Bavaria heeft. Een keer in het kwartier, komt er een carnavalskraker voorbij. Er zijn momenten dat bezoekers een karaoke nummer ten gehore kunnen brengen op het kleine podium en komen artiesten die op Lowlands staan even langs in de keet voor een bijzonder concert (bijv. akoestisch).

 

Social Media
De bezoekers beleven de ultieme Brabantse gezelligheid waardoor Bavaria een sterke merkbeleving creëert. Door dit onverwachtse aspect zal Bavaria een vernieuwende indruk maken op de doelgroep. Dankzij dit effect willen bezoekers hun belevingen direct delen via social media. Hierdoor zal Bavaria in een kort tijdbestek een groot bereik hebben, zowel binnen als buiten Lowlands.

Date

15 februari 2015

Category

Concept

No Comments

Post a Comment